Boring?

Anda baru ditinggalkan kekasih? Atau Memang semula jadi bujang? Atau Mengambil keputusan untuk kembali bujang? Boring? Atau Kesepian?

Berikut 10 tips yang boleh lakukan untuk meredakan perasaan anda itu

  • Bercuti

Semasa berpasangan, percutian biasanya adalah perkara yang rumit. Untu bercuti bersama , terdapat pelbagai perkara yang perlu diambil kira, cuti tahunan, pakaian pasangan anda, perbelanjaan dan destinasi yang ingin ditujui. Semuanya mestilah menepati citarasa anda dan pasangan. Selalunya hanya beberapa hari aje dalam setahun yang sesuai untuk anda berdua. Namun, bila anda berseorangan, bila2 masa anda boleh pack pakaian anda dan pergi aje...

  • Jumpa kawan
Kebanyakkan lelaki apabila bercinta akan meninggalkan kawan2 rapat. Bukan lupa tetapi tak cukup masa. Saat inilah peluang anda untuk menggamit kembali saat2 bebas bersama kawan2 anda.

  • Bersenam
Semasa bercinta,tengok wayang, memebeli belah, jalan2, minum, dinner, itulah sebahagian besar daripada bahagian hidup anda. Biarkanlah ia berlalu, inilah masanya untuk anda membuang segala toksik2, lemak2 yang telah lama terkumpul. Lakukan senaman anda di gim atau kelab2 senaman khusus dimana mungkin anda akan berpeluang berjumpa dengan wanita yang lebih cantik dan agresif.

  • Kembali nakal
Zaman kanak-kanak adalah saat yang paling indah dan menyeronokkan. Orang dewasa yang melupakan zaman kanak2nya biasanya tidak ceria dan tidak mempunyai nilai humor. Ada sesetengah wanita tidak suka lelaki yang nakal kerana merasa dirinya tercabar. Sebab itulah ramai lelaki apabila bersama teman wanita biasanya akan kawal perasaan dan bersifat pasif serta kaku. Apabila kembali solo, peluang anda untuk melakukan aktiviti sewaktu bujang dulu boleh dilakukan seperti main snuker, video game, mengurat dan sebagainya.

  • Bermesra bersama keluarga
Hubungan dengan keluarga biasa tidak seerat dulu bila dah berkahwin atau mepunyai kekasih. Keluarga akan jatuh kepada no 2 manakala pasangan akan diberi lebih tumpuan. Dengan ini, masa ni lah perlu digunakan sepenuhnya untuk lebih kepada keluarga.

  • Terokai dunia baru
Aktivit2 seperti menonton wayang, berdisko, pergi medan selera, pantai tidak membuka minda kita. Jika itu lah kegemaran anda...lupakan seketika, cubailah menerokai dunia baru yang lebih bermakna. anda boleh cuba aktiviti lasak, panjat gunung, menyelam skuba contohnya, pasti kenangan bersama kekasih dulu akan berkurangan.

  • Sukarela
Untuk mengurangkan masa bosan anda, pergilah ke rumah anak yatim, orang2 tua atau pusat pemulihan dadah. Anda boleh manjadi seorang sukarelawan dimana di tempat2 begini akan membuka minda anda kepada dimensi baru. Anda akan nampak, masalah anda adalah jauh lebih kecil daripada masalah mereka.

  • Ambil peluang
Hakikatnya, anda mesti membersihkan minda anda daripada memori yang lalu berkaitan pasangan anda. biasanya semasa bercinta peluang untuk ke tempat menarik dan berkenalan dengan wanita lain terlalu tipis. Maka gunakan masa kini untuk melakukan perkara yang biasanya terhalang apabila bersama pasangan.

  • Perbaiki diri
Jangan sesekali anda berubah kerana ingin memenuhi tuntuan bekas kekasih anda. Perbaikilah diri anda dari segi kerjaya, kewangan dan keyakinan agar masa depan anda akan lebih kukuh dan stabil. Diingatkan disini, apabila anda dah dapat semua itu, anda kan mudah dikekelingi wanita.


  • Pandang ke hadapan
Buang memori tentang bekas pasangan anda. Berikan perhatian kepada apa yang akan berlaku kemudian termasuklah bakal kekasih atau isteri. Jadikan sebarang angan2 anda dengan usaha yang gigih besama keyakinan diri yang tinggi.